Οι περισσότεροι πηγαίνοντας σε ένα διαιτολογικό γραφείο θέλουν να χάσουν το βάρος που έχουν βάλει είτε λόγο γιορτών, είτε εγκυμοσύνης είτε επειδή έκοψαν το κάπνισμα. Οι λόγοι είναι πολλοί, ο τρόπος όμως ένας!!! Ισορροπημένη διατροφή!!! Ένα καλά ισορροπημένο γεύμα είναι πλούσιο σε βιταμίνες, μέταλλα και άλλα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, αλλά περιέχει επίσης θερμίδες, οι οποίες είναι το μέτρο ενέργειας που σας προσφέρει η τροφή.

Παρακολουθήστε την πρόσληψη θερμίδων σας για να μπορέσετε να πετύχετε τον στόχο σας για απώλεια βάρους. Μην διάζεστε γιατί σκεφτείτε πόσο καιρό κάνατε να το βάλετε αυτό το βάρος, επομένως δεν γίνεται να το χάσετε εν μία νυκτή. Και κάτι ακόμα το βάζεις είναι εύκολο (θέλει μόλις 5500kcal για να μπει 1kg) το να χάσεις είναι πιο δύσκολο (θέλει 7500kcal για να χάσουμε 1kg).

 

Πόσο βάρος θα χάσετε σε ένα μήνα;

Είναι η πιο συχνή ερώτηση που γίνεται όταν πηγαίνετε σε ένα διατροφολόγο. Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζετε πόσες θερμίδες έχετε καθημερινά ανάγκη ώστε να χάσετε κάποια κιλά και πολλοί παράγοντες- όπως η ηλικία, το φύλλο, το ύψος, ο βασικός μεταβολισμός και το επίπεδο της φυσικής δραστηριότητας- μπορούν να επηρεάζουν τι καθημερινές θερμιδικές σας ανάγκες. Έτσι είναι δύκολο να πει κάποιος ακριβώς τι θερμίδες που πρέπει να καταναλώσει κάποιος και φυσικά την απώλεια βάρους που μπορεί να εχει σε ένα μήνα.

 

Πότε πρέπει να προσλαμβάνονται οι θερμίδες ή αλλιώς το φαγητό;

Το ιδανικότερο τρόπο διατροφής όσο και να σας φαίνεται παράλογο το κάνουν τα άτομο που έχουν σακχαρώδη διαβήτη.. Το φαγητό δεν είναι καμία επιστήμη, αλλά η τήρηση ορισμένων βασικών κατευθυντήριων γραμμών μπορούν να σας βοηθήσουν να βεβαιωθείτε ότι έχετε οργανώσει ένα πρόγραμμα γευμάτων που κατανέμει την πρόσληψη θερμίδων σας όλη σας την ημέρα. Προσπαθήστε να ρυθμίσετε με τέτοιο τρόπο τα γεύματα και τα σνακ σας, ώστε να μην μένετε κατά την διάρκεια της ημέρας χωρίς καθόλου φαγητό. Η μέθοδος αυτήν έχει στόχο να αποτρέπει τα επίπεδα της γλυκόζης σας να πέφτουν απότομα και να σας κάνουν να νιώθετε εντελώς στερημένοι από ενέργεια, με αποτέλεσμα να αναζητάτε ανθυγιεινά σνακ, αθετώντας έτσι τον καθημερινό θερμιδικό σας στόχο. Το ιδανικότερο είναι η κατανάλωση των γευμάτων να γίνετε ανα 2-4 ώρες…

 

Μοιράστε τις θερμίδες σας…

Κατανείμετε το φαγητό σας σε όλη την ημέρα, ώστε να εξασφαλίσετε μία σταθερή πηγή ενέργειας και να διευκολύνετε την απώλεια βάρους.

Η κατανάλωση σνακ να έχουν ένα 10% στο ημερήσιο πρόγραμμα σας, το πρωινό σας ένα 20%, το γεύμα σας το μεγαλύτερο ποσοστό το 40% και τέλος το δείπνο στο 30%.

 

Καθημερνές θερμιδικές ανάγκες

Ένα μικρό παράγειγμα των θερμίδων που πρέπει να καταλώνει κάποιος ημερισίως για να έχει μία απώλεια βάρους, είναι για μία γυναίκα ηλικίας 26-30 χρρονών κανοντας καθιστική ζωή περίπου 1300kcal ενώ ενός άντρας ίδιας ηλικίας και δραστηριότητας 1900kcal. Δεν μπορούμε όμως ποτέ να είμαστε σίγουρη εαν αυτές οι τιμές είναι αληθείς, γιατί θα πρέπει να πάρουμε και άλλους παράγοντες όπως η υγεία του ατόμου.

 

Μην προσπαθείτε με διάφορες δίαιτες να χάσετε βάρος, κάντε μία ισορροπημένη διατροφή για να είστε υγιείς!!!

 

Νικολέτα Μεταλλούλη

Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Μοιραστείτε το